newsletter
Dodaj nas do RSS
C jak odporność…

Jesienią o wiele bardziej niż podczas innych pór roku zwracamy uwagę na swoje zdrowie. Chętniej łykamy leki i preparaty poprawiające odporność. Wszystko po to, by ustrzec się przed grypą, przeziębieniem, na które łatwiej się „załapać”, gdy za oknem plucha i ziąb.


Tymczasem o odporność należy dbać nie tylko przez kilka miesięcy, ale przez cały okrągły rok. Jednym z medykamentów, który nieustannie należy dostarczać do organizmu, by wspomóc prawidłową pracę układu immunologicznego - i to każdego dnia - jest popularna witamina C, zwana także kwasem askorbinowym. Nazwa kwasu z łaciny oznacza brak szkorbutu, a więc choroby, która przed wiekami trapiła marynarzy wypływających w rejs, do czasu aż w ich menu regularnie pojawiła się witamina C w postaci cytrusów czy kiszonek. Wówczas jak zdrowi wypływali w rejs, tak zdrowi z niego szczęśliwie wracali.

 

Dziś niedobór witaminy C w organizmie (a trzeba wiedzieć, że utrzymuje się ona w nim bardzo krótko) jest równie groźny i niebezpieczny co kiedyś. Gdy nie spożywamy jej regularnie, znacznie obniża się nasza odporność, w efekcie czego robimy się podatni na wiele infekcji i chorób. Jednymi z pierwszych objawów jej braku są krwawiące dziąsła czy łatwo tworzące się sińce, a także większa podatność na stres.

 

Aby zapobiec niedoborom, witaminę C, która wydalana jest w dużej ilości wraz z moczem, należy dostarczać do organizmy aż 5 razy dziennie. Najlepiej robić to spożywając warzywa, owoce i soki, w których ją z łatwością znajdziemy. Możemy przyswajać ją także w postaci gotowych tabletek, które kupimy bez recepty w aptece. Jej regularne spożywanie gwarantuje nam, że będziemy nie tylko zdrowsi, ale i piękniejsi. Witamina C, biorąc m.in. udział w produkcji kolagenu i białek w organizmie jest bowiem w stanie przedłużyć młodość! To kolejny powód dla którego należy o niej pamiętać każdego dnia.


Gdzie ją znaleźć w naturze?


Najbogatszym źródłem witaminy C są owoce dzikiej róży. Jest jej tam więcej aniżeli w kwaśnej cytrynie i innych cytrusach. Ponadto znajdziemy ją w czarnej porzeczce, truskawkach, pomidorach, papryce, kiszonej kapuście, brokułach, natce pietruszki, kalafiorze, ziemniakach, koprze włoskim, szpinaku, rzeżusze, kiełkach zbóż oraz soi.


Gdzie ją znaleźć w aptece?


W aptece możemy kupić witaminę C występującą pod swoją własną nazwą lub w postaci nieco wzbogaconych leków odpornościowych, dla których stanowi główną bazę. Są to m.in. Additiva Witamina C, Gripovita Forte Witamina C 850 mg, Rutinoscorbin, Cerutin , Vitacom Witamina C 100mg z dziką róża i wiele innych.  

 

ProMyalgan 120 tabl.
Autor: Teresa, Inowrocław
Stosuję Myalgan od kilku tygodni i jestem bardzo zadowolona. Bóle oraz sztywność mięśni i stawów zmniejszyły się tak bardzo, że mogę wreszcie normalnie spać. Polecam!
> Zobacz więcej
BIODERMA SENSIBIO AR KREM DO SKÓRY NACZYNKOWEJ 40 ML
Autor: Anna, Gdynia
Rewelacyjny krem dla osób o wrażliwej skórze z widocznymi rozszerzonymi naczynkami!!! Super nawilża i koi moją skłonną do podrażnień skórę. Sprawia, że jest mniej podatna na różne szkodliwe czynniki. Nadaje się pod makijaż.
> Zobacz więcej
IMMULINA PLUS 100 mg 60 KAPS.ODPORNOŚĆ
Autor: Aleksandra, Szczecin-Bezrzecze
Jesień i zima to ciągłe choroby w naszym domu. Testowałam na mężu wiele uodporniających preparatów -niestety, nie skutkowały. Od trzech lat zażywa immulinę - i po chorobach ani śladu. Nie ma dla nas lepszego środka na odporność, a każdy, komu ją polecam, stanowczo to potwierdza.
> Zobacz więcej
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel